ANNONS
Integritet på Tailsweep

BETALT ANNONSSAMARBETE MED Min Doktor

”Varför är ni aldrig sjuka?”

/

Vi får ofta frågan om vi sällan är sjuka för att ni inte ser det så ofta i våra sociala medier. Sanningen är den att vi självklart också är sjuka eller sänkta ibland, men vi väljer att inte lägga upp det då det knappast är speciellt kul att se eller visa. När barnen är sjuka, vilket faktiskt är sällan, så är vi ju bara hemma hela dagarna och då finns inget särskilt att visa. Ännu värre är det när vi är sjuka, ni vet ju vad som sägs om män som blir sjuka, vi är inga undantag. 😂😂

När vi blir sjuka, och vi tror att vi kan behöva hjälp för att bli friska, börjar vi nästan alltid med att läsa på om våra besvär och symptom för att försöka skapa oss en egen bild av vad vi misstänker att vi eller barnen har fått, och vad vi behöver göra. Vi använder oss i princip alltid av Min Doktors informationssidor om >>olika besvär<< som vi tycker har bra och tydlig information, med tips på vad man kan göra själv innan man behöver söka vård. Exempelvis när vi hade hosta här hemma och läste på om >>det här<< där tipset att sova med en extra kudde gjorde underverk för våra nätter. Ja, ni med småbarn vet hur nätterna kan vara, och ännu värre blir det ju när någon är sjuk.

De gånger vi väl behöver söka vård så använder vi oss gärna av Min Doktors >>digitala tjänst<<. Till skillnad från många andra digitala vårdgivare  börjar man här med att svara på ett par frågor om sina besvär, för att sedan chatta med behandlaren, istället för att boka in ett videomöte direkt. Behövs det kan man så klart boka in videobesök, provtagning eller skicka in bilder eller videofilmer. Detta passar oss, och gör att vi kan prata med vår läkare i lugn och ro när det passar oss.

Om dina besvär kräver fysisk undersökning eller provtagning, eller om du behöver vaccination, kan du göra det på Min Doktors mottagningar eller på någon av deras provtagningsenheter. Om det krävs en fysisk undersökning, berättar Min Doktor vart du bör vända dig för det. Exempelvis som när Johan i våras sökte för pigmentförändringar som han sedan fick kontrollerade. En visade sig vara ha oroväckande aktivitet och den valde man att ta bort, och som ni vet och nu inväntar han svar på proverna. Det vårdbesöket började alltså med ett besök hos Min Doktor, först på deras mottagning och därefter hade vi kontakt med en hudläkare i appen. Vi blir alltid väl omhändertagna hos Min Doktor, och tycker det är både tryggt och smidigt.

0
© Expressen Lifestyle AB, 105 15 Stockholm Bud: Gjörwellsgatan 30, StockholmTelefon: 08-736 53 00