ANNONS

Dag 2 – Cannes

Nu sitter Johan och jag på flygplatsen och väntar på att få åka hem till Stockholm. Jag har redan börjat sakna alla ställen vi fått se och uppleva. Igår kväll beslutade vi oss för att boka en ny resa och komma tillbaka till våren. Det går liksom inte att få nog av dessa underbara platser.

Här får ni se lite bilder från vår andra dag som spenderades i Cannes tillsammans med en underbar guide vid namn Karin. Dagen började med ett besök nere vid stranden där vi fick testa stand up paddle. Jag har alltid haft lite halvdålig balans så det var en utmaning. När vi blivit mer bekväma på våra brädor envisades vår tränare med att vi skulle börja göra övningar mitt ute till havs. Först tåböjar följt av squats och armhävningar. Jag hade med min filmkamera där ute så ni kommer få se rörligt material från detta senare. När vi tillslut var färdiga så paddlade vi oss in till stranden och bytte ”fordon” till en båt för fyra och gav oss av längs med kusten för att möta morgonsolen.

När vi torkat av oss morgonens vattenäventyr tog Karin med oss på en rask promenad genom Cannes med fokus på den äldre delen av staden. Vi fick se vackra byggnader, en härlig marknad med frukt och grönsaker samt ostbutiker i mängder.

Efter en underbar lunch som vi åt på en mysig kvarterskrog uppe i en backe ovanför staden rusade vi ner igen och hann precis till färjan som tog oss ut till en av de närliggande öarna, Sainte-Margurite, där marschen fortsatte. Här fick vi uppleva magisk natur blandad med ett stycke historia som måste upplevas på plats. Här ute på ön satt mannen med järnmasken fängslad för många många år sedan och vi fick bland annat kika in i hans cell.

Lagom trötta (läs halvdöda) satte vi oss sent på eftermiddagen i en bil som körde oss upp från Cannes till en underbar anläggning vid namn Beachcomber där vi fick spela tennis med en privatlärare. Jag fick verkligen blodad tand och ska se om jag kan klämma in några lektioner när jag kommer hem till Stockholm. Här kommer ni också få se mer i min kommande film.

Killen på bilden heter Vincent och är en av lärarna på anläggningen dit ungdomar från hela världen kommer för att försöka bli proffs så småningom. Här kan de kombinera studier med träning och det här är en variant av en internatskola och barnen är rån tio år. Hit hade jag gärna åkt tillbaka ett par nätter bara för att insupa atmosfären och njuta av det underbara köket som verkligen prickade in alla mina favoriter.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.