ANNONS

Boxer har stulit pengar från Johan i flera år!

/

Här om dagen upptäckte jag av en slump att Johan hade en mindre summa som drogs från hans konto varje månad och när jag kikade lite närmare på det så hade det pågått sedan 2013. Mottagaren var Boxer som han hade i sin gamla bostad och abonnemanget startades för över fyra år sedan. När han sålde sitt lilla radhus i Nacka för att flytta ihop med mig ringde han för att säga upp detta då vi skulle kopplas upp mot ComHem i den nya lägenheten. Jag minns detta väldigt väl för att det gick inte att säga upp bara så där utan han var tvungen att stanna bindningstiden ut vilken var 24 månader. Killen i telefonen lovade dock att avsluta det automatiskt våren 2015 och vi lämnade saken där.

Nu upptäckte jag som sagt att de fortfarande drar pengar från honom varje månad och samma summa. Johan är sällan inne på autogiro-delen och hade inte en aning om detta. Summan är så liten att den inte märks om du inte letar efter den. Detta gjort såklart att Johan snabbt ringde upp dem för att reda ut detta.

Efter 45 minuter i telefonkö så hamnade han hos en släpig kille som lamt svarade på Johans frågor och ”lovade” att avsluta hans abonnemang. Vad som hade hänt 2014 hade han ingen aning om och ville inte heller kika på det. Men han lovade att skicka bekräftelse per sms och mejl gällande uppsägningen. Denna bekräftelse har nu 20 timmar senare fortfarande inte kommit, han sket helt enkelt i det. Vi hjälptes då åt att kontakta dem igen via hemsidan, webbformulär samt sociala medier men ingen ville eller kunde hjälpa till eller bekräfta uppsägningen.

Johan valde då frustrerad att gå ut på Facebook för att be om hjälp och fick tips om >>minatjänster.se<< där du enkelt och smidigt kan få hjälp att hantera och avsluta dina tjänster och abonnemang. Efter visst slit så hörde de nu av sig med en bekräftelse på att de lyckats avsluta åt honom. Att bli kund hos Boxer verkar vara värre än att skriva på för en hemlig sekt. Jag är otroligt besviken på Boxer som bolag och den så kallade kundservicen har lyst med sin frånvaro.

Hur kan man som bolag idag hantera kunder på det där sättet? Jag önskar företaget all (o)lycka med att vända det här till något positivt och jag skulle mer än gärna höra deras förklaring till att de stulit pengar från Johan sedan 2015 och nu bara stoppar huvudet i sanden!!

0

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00